FANDOM

UWAGA! Zawartość na tej stronie może być skopiowana z naszej wiki. Jeśli chcesz zobaczyć oryginalny artykuł zajrzyj tam!

Klik
Parzypluj
Wrzeniec
Podstawowe informacje
Środowisko Morza i oceany
Słabości brak wody
Zdolność do tresury tak
Sposób tresury zamocz się w wodzie (najlepiej morskiej) albo oleju. Wrzeńce lubią wszystko, co przypomina im dom.
Opis wyglądu
Barwa skóry morskozielona
Najważniejsze cechy długa szyja, wielkie ciało i rozciągliwa paszcza
Wielkość Bardzo duży
Długość 30 metrów
Rozpiętość skrzydeł nie wiadoma
Statystyki
Klasa wodna klasa
Typ ognia wrząca woda
Zdolność strzał wrzącą wodą
Atak 10
Szybkość 6
Uzbrojenie 6
Moc ognia 14
Liczba splunięć 14
Jad 10/-10
Zacisk szczęk 4
Spryt 10

Parzypluj lub Wrzeniec (ang. Scauldron) - wielki smok morski, przedstawiciel Wodnej klasy.

WyglądEdytuj

Smok ten jest gigantyczny, rozmiarami niekiedy dorównuje płetwalowi błękitnemu. Potrafi poruszać się po ziemi dzięki króciutkim, lecz silnym nogom, jednak zbyt długie przebywanie smoka na powierzchni powoduje, że jego skóa wysycha, co w efekcie może skończyć się śmiercią. Skrzydła smoka są stosunkowo niewielkie, jednak wystarczająco duże i silne, by unieść Parzypluja w powietrze. Na końcówce ogona znajduje się wachlarz, który podczas lotu nadaje kierunek, a w wodzie działa jako napęd i ster.

Kształt ciała Parzypluja jest dość dziwny. Tułów jest wąski, jednak jego tylna część przypomina obły odwłok i zwiększa swoją objętość wraz ze wzrostem ilości wody, jaką może połknąć smok. Podobnie jest w przypadku długiego, spłaszczonego bocznie, wąskiego łba, przypominającego dziób pelikana - kiedy smok gromadzi wodę jego "podgardle" rozszerza się. Na czubku pyska znajduje się wąski, podłużny róg, zakręcony do dołu. Oczy są małe, umieszczone w przedniej części głowy, nozdrza dość małe, rozszerzające się. Zęby są krótkie, lecz ostre i służą do chwytania wszelkiego rodzaju morskich stworzeń. Oprócz ryb, uwielbia także niebieski oleander.

ZdolnościEdytuj

  • Podstawową zdolnością Parzypluja jest gromadzenie ogromnych ilości wody i wyrzucanie ich pod dużym ciśnieniem i wysoką temperaturą. Woda ta jest zmieszana za śmiercionośnym dla człowieka, lecz leczniczym dla smoków jadem.
  • Jad Parzypluja leczy smoczą chorobę wywołaną zjedzeniem lub powąchaniem smoczego kwiatu, objawiającą się apatią, zmęczeniem, kichaniem i sennością.
Gatunki smoków
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]

Prawdziwe: GnatochrupGromogrzmotGronkielKoszmar PonocnikKrólowa OgnioglizdNocna FuriaOgnioglizdaOszołomostrachParzyplujRumblehornSkrzydłochlastStormcutterStraszliwiec StraszliwySzeptozognŚmiertnik ZębaczTajfumerangWandersmokZębiróg Zamkogłowy
Fikcyjne: KrzyżopłetwLasertisNiebieska ŚmierćPazuroszpon NiebiańskopióryPiórocięć VolemorPiaskodmuch

[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]