FANDOM

UWAGA! Ta postać pochodzi z oryginalnej obsady filmu i jej opis nie musi zgadzać się z prawdą. Artykuł z prawdziwymi informacjami znajdziesz na JWS Wiki.

UWAGA! Zawartość na tej stronie może być skopiowana z naszej wiki. Jeśli chcesz zobaczyć oryginalny artykuł zajrzyj tam!

Klik
Zębiróg Zamkogłowy
Zębiróg
Podstawowe informacje
Środowisko Jaskinie
Słabości smoczymiętka, smoczy korzeń, węgorz, wrzask Krzykozgona
Zdolność do tresury tak
Sposób tresury zdobycie respektu obu głów naraz
Opis wyglądu
Barwa skóry różne
Najważniejsze cechy dwie głowy, łączące się łuski
Wielkość Duży
Długość 15 metrów
Rozpiętość skrzydeł ok. 8 metrów
Statystyki
Klasa Tajemnicza klasa
Typ ognia azotan amonu połączony z bezwodną hydrazyną
Zdolność gaz i iskra
Atak 12
Szybkość 10
Uzbrojenie 10
Moc ognia 14
Liczba splunięć 6
Jad 0
Zacisk szczęk 6 (3x2)
Spryt 11

Zębiróg Zamkogłowy (ang. Hideous Zippleback) - dwugłowy smok dość licznie zamieszkujący Berk.

WyglądEdytuj

Zębiróg jest dość duży, choć skrzydła są dość małe w stosunku do reszty ciała. Jego ciało przypomina dwa złączone ze sobą bokami smoki - ma dwie pary łap i jedną parę skrzydeł, dwa ogony oraz dwie głowy. Obie mają odrębne mózgi i myślą osobno, jednak muszą ze sobą współpracować, by przetrwać. Tułów jest płaski, łapy dość krótkie i chude. Bardzo długie, wąskie ogony zakończone są czerwonymi szpikulcami.

Nazwa "Zamkogłowy" wzięła się od kształtu szpikulców na szyi, grzbiecie i ogonie - mogą one zachodzić między siebie, tworząc wzór podobny do zamka błyskawicznego. Kolorystyki Zębiroga są różnorodne - najpopularniejsze są gatunki zielone, zielonkawe, brązowe lub żółte.

ZdolnościEdytuj

Dwie głowy Zębiroga, współpracując ze sobą, stanowią potężną  i niebezpieczną broń. Głowa znajdująca się po prawej stronie zieje zielonym, łatwopalnym gazem, podczas gdy druga wytwarza iskry, podpalające go. Produktem reakcji jest potężna eksplozja, która jest w stanie zniszczyć dom wikinga. Sam gaz jest również niebezpieczny dla człowieka, gdyż może powodować u niego dezorientację. 

Ciągnące się wzdłuż  grzbietu wystające łuski o czerwonej barwie mają specyficzny kształt, który pozwala im zazębiać się i tym samym łączyć. Podczas lotu Zębiróg ma często szyje oraz ogony złączone, by mógł osiągać lepszą koordynację oraz prędkość, lub by lepiej bronić się przed przeciwnikiem.

Zębiróg potrafi również wykorzystać dwie głowy do zdezorientowania i chwytania swojego przeciwnika lub ofiary. Dwie głowy obracają się wokół niej, po czym zamykają, więżąc ją między szyjami.

Gatunki smoków
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]

Prawdziwe: GnatochrupGromogrzmotGronkielKoszmar PonocnikKrólowa OgnioglizdNocna FuriaOgnioglizdaOszołomostrachParzyplujRumblehornSkrzydłochlastStormcutterStraszliwiec StraszliwySzeptozognŚmiertnik ZębaczTajfumerangWandersmokZębiróg Zamkogłowy
Fikcyjne: KrzyżopłetwLasertisNiebieska ŚmierćPazuroszpon NiebiańskopióryPiórocięć VolemorPiaskodmuch

[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]